marți, septembrie 24, 2013

"Visătoarea" (Evernight #2) de Claudia Gray - Recenzie

Cartea a apărut la Editura Leda şi o puteţi comanda de AICI.

“Visătoarea” (Evernight #2) de Claudia Gray

Născută din părinţi vampiri, Biancăi i s-a spus întotdeauna că e menită să devină aidoma lor. Dar s-a îndrăgostit de Lucas, un irezistibil vânător de vampiri infiltrat la Academia Evernight, şcoala-internat exclusivistă la care este elevă. Bianca este hotărâtă să fie împreună cu Lucas, chiar dacă pentru asta e nevoie să-i mintă pe vampirii puternici din Evernight. Propriile minciuni o împing în adâncul misterelor şcolii, şi descoperă că până şi cei în care are cea mai mare încredere îşi au propriile secrete întunecate. Când o forţă fantomatică începe să atace academia – având-o pe Bianca drept ţintă –, ea descoperă adevăruri şocante din propriul trecut, care-i vor schimba pentru totdeauna viitorul.


O parte din viață ne-o trăim visând la o realitate pe care o creăm alături de fanteziile și dorințele noastre. Visăm la lumea noastră imaginară, la o lume pe care o clădim nu cu mâiniile noastre, ci cu visele noastre, ele fiind temelia vieții. Deoarece ele ne ridică spre infinitul neatins de nimeni, dar dorit de toată lumea.
Și totuși... visele devin iluzii, năluci ce ne determină să uităm de lumea în care trăim, orbindu-ne cu frumusețea lor... însă în momentul în care vraja lor se spulberă, cădem în neantul numit realitate, izbindu-ne dureros de ceea ce ne așteaptă cu adevărat în fața ochiilor... ceea ce e adevărul.
Bianca nu este nimic altceva decât o visătoare care își dorește cu disperare ca dorința ei să se îndeplinească: să fie cu băiatul pe care îl iubeste, Lucas.
Chiar dacă dragostea este ca un val care îi încălzește și le dă putere, adevărul este motivul pentru care îi mențin pe marginea prăpastiei: ea este născută din uniunea a doi vampiri, fiind astfel un miracol ce e menit să devină parte a rasei nemuritorilor. Iar Lucas este nimeni altul decât moartea ei ce pândește să îi anihileze atât familia, cât și întregul neam, ajugând să se numească astfel un vânător de vampiri.
Dar asta nu îi oprește ca dragostea lor să dăinuie în inimile lor, făcându-i să treacă peste diferențele dintre ei și să se bucure de sentimentele ce le nutresc unul pentru altul. În urma plecării lui de la academie, Bianca rămâne singură și tristă, însă speranța începe să se aprindă rapid în sufletul ei în momentul în care primește o scrisoare de la Lucas în care îi cere să se întâlneasca cu el. Oricât de mult urăște să îi mințească pe părinții ei, nu se înduplecă să o facă în acest caz. Oricât de mult pare încă acea fată timidă din primul volum care apreciază și își respectă părinții, de data asta, ajunge să le ascundă un secret ce îi împovărează sufletul deoarece iubirea pentru ei este imensă. Iar asta mi-a plăcut mult. De obicei, tinerii când se îndrăgostesc incurabil, pentru ei nu mai este nimic important pe acea lume, decât acea persoană care i-a furat inima. Bianca trăiește și simte acea intensitate a primei iubiri, o iubire pentru care e dispusă să mintă alte persoane importante ei... dar faptul că nu îi este atât de ușor, că o îndurerează secretul pe care îl păstrează, mă face să cred că nu e ca orice adolescentă. E o fată ce își iubește părinții enorm, chiar dacă i-au interzis să mai țină legătura cu Lucas din motive întemeiate.
De asemenea, volumul acesta ne-a oferit șansa de a-l cunoaște mai bine pe Balthazar, un prieten vampir incredibil din toate punctele de vedere. Cum? Din cauza faptului că este prinsă după prima întâlnire cu Lucas tocmai de el. Chiar dacă inițial, Balthazar dorește să o dea în vileag atât din motive de îngrijorare, cât și din cauza geloziei, se oprește în momentul în care amândoi găsesc oportunitatea de a se ajuta unul pe altul. Astfel, împreună ajung să fie actori în propria lor viață, actori ce interpretează o relație de iubire între cei doi ce se afișează în fața întregii academii și în special a părinților și directoarei, ce reprezintă juriul pe care trebuie să îl impresioneze cu prestarea lor, cu scopul de a ascunde adevăratele lor scopuri: Bianca dorește să continue să se întâlnească pe ascuns cu Lucas, iar Balthazar vrea să îi dea de urma vampirului pe care l-a urmărit Bianca împreună cu Lucas la prima lor întâlnire, deoarece se dovedește a fi sora lui pierdută, Charity. 
Momentele dintre Bianca și Lucas sunt drăguțe, însă pline de evenimente ce nu ar trebui incluse într-o întâlnire romantică - de exemplu, urmărirea unui vampir ce poate fi periculos -, dar tocmai acest lucru ne oferă capacitatea de a observa că relația lor este diferită prin simplu fapt că fac parte din tabere adverse.
La început, acest lucru nu este tocmai un impediment în relația lor, reușind să facă amândoi compromisuri de a nu judeca înainte de a afla tot adevărul, însă cu cât Bianca intră mai adânc în minciunile create de propria persoană, cu atât totul devine puțin frustrant și derutant. Prefăcătoria începe să se simtă a fi realitate, iar ceea ce trăiește alături de Lucas pare doar un vis frumos, însă imposibil.
În tot acest timp, afecțiunea pe care o simte față de Balthazar crește, simțindu-se în siguranță alături de el. Chiar dacă unul dintre motivele tensiunii dintre Lucas și Bianca este tocmai Balthazar, ea nu se înduplecă în a nu-l ajuta să își găsească sora ce pare a fi fragilă și instabilă fără dragostea și compasiunea fratelui ei. Oricât de mult încearcă să își trăiască propriul basm alături de cel pe care îl iubește, se simte îndreptățită să acționeze pentru a face un bine unui prieten.
Pentru ca totul să devină și mai complicat și neobișnuit, autoarea presară acest volum cu fantasme ce bântuie academia. Amestecul dintre vampiri și fantome este cireașa de pe tort ce explodează pentru a oferi picături de mister și suspans ce ține cititorul legat de noua idee ce se conturează treptat și sigur spre o poveste supranatural de interesantă.
Cu cât fiorii reci se răspândesc cât mai des pe șira spinării a Biancăi, cu atât de repede ea realizează că fantomele și-au găsit ținta dorită: pe ea. 
Ce se va alege de visătoarea noastră? Va reuși de data asta să nu se mai lase pradă viselor, ci visele să devină prada ei? Sau totul se va transforma într-un coșmar din care adevărul va ieși singurul triumfător, lăsând în urmă multă suferință și haos? Va avea totul sau nimic?
Cu toate acestea, voi puteți afla toate răspunsurile la aceste întrebări, citind cartea.
Fragment oferit de editura Leda:
"- [...] Mi-ai arătat toate constelaţiile, dar nu mi-ai spus niciodată de ce priveşti stelele.
Mi-am înconjurat genunchii cu braţele şi mi-am sprijinit bărbia pe ei, căzând pe gânduri. Deşi ştiam răspunsul, era important să-i vorbesc lui Lucas astfel încât să înţeleagă.
– Părinţii mei mi-au spus ce sunt eu în realitate încă de când eram foarte mică, imediat ce m-au considerat capabilă să păstrez un secret. Au făcut ca adevărul să sune de parcă ar fi fost ceva deosebit. O mare aventură. Am crezut că era ca în poveştile cu zâne, când fata care mătură prin casă descoperă că de fapt e prinţesă şi că într-o bună zi va veni s-o caute un prinţ. Ca şi cum secretul din mine ar fi fost magic.
Lucas părea dornic să pună o întrebare, dar şi-a dat probabil seama că mă străduiam din răsputeri să găsesc cuvintele potrivite, aşa că a continuat să mă privească în tăcere.
– Am priceput pentru prima oară că nu era vorba doar de distracţie şi de magie – am ştiut deodată că exista ceva rău în a fi…
M-am uitat în jur. Raionul în care ne aflam continua să fie pustiu, dar am ocolit oricum cuvântul care începea cu V.
– …că în asta era ceva rău atunci când am înţeles că eu n-o să mor niciodată, dar toţi prietenii mei din Arrowwood vor muri. Carrie, şi Tom, şi Renne – vor muri cu toţii. Absolut toţi. Vor îmbătrâni şi vor dispărea, iar eu voi rămâne singură. Asta m-a speriat, fiindcă mi-am dat seama că, dintre toţi oamenii pe care-i iubesc pe lume, voi putea să-i păstrez alături pe foarte puţini.
Lucas mi-a cuprins cu blândeţe un obraz în căuşul palmei. Mi-am înghiţit nodul din gât şi am continuat:
– Aşa că m-am străduit să mă gândesc ce aş putea păstra. Să aflu dacă există ceva care va rămâne întotdeauna cu mine.
– Stelele…, a spus Lucas. Ai ştiut că poţi avea întotdeauna stelele.
Am dat din cap, ştiind că înţelesese totul. M-a luat în braţe şi m-a strâns atât de tare, încât am fost convinsă că şi el avea să-mi fie alături pentru totdeauna."

Un al doilea volum ce nu dezamăgește pe precedentul, creând un serie demnă de citit. Un volum ce are la adăpost niște vampiri plini de secretele proprii și poveștile aparte, o carte ce atrage bântuirea fantomelor. Iar în mijlocul acestei reuniuni dintre creaturile supranaturale, la adăpostul întunericului infestat de mister, ia naștere iubirea.

Recenzia primului volum:
Image and video hosting by TinyPic

~ Mulţumesc Editurii Leda pentru şansa de a citi această carte! ~
Take care,
Alexya

17 comentarii:

  1. De ce oare aveti farmecul asta a intoarce perceptia peste cap, ok, am si eu primul volum,doar ca teama de a nu fi dezamagita m-a indemnat sa nu il citesc, sa o spun pe-a dreapta eram destul de satula de aceleasi chestii cu vampirasi, nimic mai infricosator totul e indulcit bla bla bla..dar vazand cum evolueaza lucrurile ceva se aprinde asupra capului meu, ceva ce mi-a atras atantia este numele de Balthazar care imi aminteste oarecum de legaturile cu laturile demonice unui personaj din farmece ..oricum pare interesanta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Recenzia este reusita, dar mie nu imi place subiectul, nu intr-atat incat sa ma determine sa o pun pe lista mea de cumparaturi...
    Krisszu citeste-o si revin-o si tu cu o impresie

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai sper sa o trag cat mai curand la sort, mi-am facut un nou sistem de citit carti, intr-un bol am pus toate cartile necitite si in fiecare luna voi extrage cate 3 biletele iar ceea ce scrie in ele voi lectura in luna respectiva asta ca sa nu mai fug de astfel de carti, sau de cele vechi si ciudate ;))

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am dezvoltat o alta strategie, citesc tot ce e cumparat de mult si vechi, carti clasice in general, pt a ma apuca la un momentdat de toate aparitiile noi pe care le am, insa daca sunt fffffoarte curioasa in legatura cu o carte noua de la mine din biblioteca o citesc in paralel cu cea deja inceputa.

    RăspundețiȘtergere
  5. Inca nu am avut ocazia sa citesc aceasta serie, dar din recenzia voastra pare interesanta. Sunt curioasa de modul in care prezinta autoarea vampirii si de cum a construit lumea acestora.

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu am citit prima carte din aceasta serie si chiar mi-a placut.A fost ok.Asa ca mi-am luat si volumul doi,dar m-am plictisit de moarte citind primele 100 de pagini.Dar dupa recenzia voastra care este foarte frumoasa si pentru care va felicit,o sa ma reapuc sa citesc cartea.

    RăspundețiȘtergere
  7. Din nou - singura exceptie de la faptul ca nu ma atrag romanele cu vampiri o constituie cartile lui Charlaine Harris ("the Sookie Stackhouse novels" - Vampirii Sudului).
    Legat de modalitatea de a alege cartile de citit, si eu am o problema cu respectarea unei liste de lectura. Imi tot propun sa citesc anumite carti pe care am tendinta sa le ocolesc, dar de fiecare data cand ma apuc de ele gasesc o noua aparitie editoriala care ma atrage si pe care ajung sa o citesc in locul cartilor mai vechi sau care se aflau de mai mult timp pe lista...

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumoasă recenzia, îmi place mult cum scrii, și-mi mai place felul ăla cum nu intri direct în subiect, am observat că de fiecare dată încerci să faci un fel de "introducere vagă", comentând ceva general..ceea ce e adorabil. Continuă tot așa. 。◕‿◕。

    RăspundețiȘtergere
  9. Da,e bine ca nu spui multe detalii,desi il faci pe cititor sa fie atras de carte.Pe mine m-ai convins sa reincep al doilea volum,sa-i mai dau o sansa datorita recenziei care este foarte,foarte buna.

    RăspundețiȘtergere
  10. O alta recenzie minunata! Inca nu am citit seria, dar cu siguranta o sa ma apuc de ea cat mai curand.
    Imi place si fragmentul acela cu stelele, chiar m-a emotionat. :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Da,fragmentul este foarte dragut.Imi place foarte mult.Aceasta recenzie m-a facut sa ma apuc sa incerc sa recitesc cartea.

    RăspundețiȘtergere
  12. eu inca ma gandesc la varianta asta , daca o voi citi sau nu

    RăspundețiȘtergere
  13. @ krisszu, mi-a placut mult primul volum. Am fost sceptica in legatura cu el. Eram total sigura de actiunea care se va petrece in cotinuare. Deja ma vedeam mediumul care prezicea totul. Insa am ramas masca in legatura cu cartea. Nu m-am asteptat deloc si ma mandresc cu faptul ca sunt genul de persoana careia ii place sa intoarca lucrurile pe toate partile posibile.
    Si pe mine m-a atras numele de Balthazar, dar personajul nu se mandreste cu stigmatul acestui nume. Totusi, l-am indragit din primul volum, iar faptul ca am fost capabila sa aflu mai multe despre el, mi-a oferit o mare placere.

    @ Catalina, ma bucur ca imi spui asta. Tot timpul am emotii in legatura cu recenziile mele. Totusi, imi pare rau ca nu te atrage subiectul. Nu pot spune ca e cea mai frumoasa poveste citita de pana acum, insa are ceva al ei care nu m-a dezamagit.
    Poate intr-o zi, cand nu vei mai stii ce sa citesti, ii vei da o sansa :)).

    @ Veronica, in recenzia de la primul volum, am spus foarte vag despre fiintele ce populeaza academia. Dar poate iti dai seama mai multe dupa ce ai citit si aceasta recenzie. Atuul autoarei a fost acesta: misterul pe care l-a implantat in jurul cititorului. Pe mine, m-a prins ca o ceata deasa care nu credeam ca exista. E posibil asa ceva :))? Nu stiu, dar cam asa m-am simtit eu.

    @ Andreea T., ma bucur ca nu sunt singura careia i-a placut primul volum. Sper sa te reapuci de celalalt volum. Cred ca ai lasat-o in momentul in care incepea adevarata nebunie :)).
    De asemenea, incerc sa nu dau foarte multe detalii tocmai sa va determin sa cititi cartea :D. Sper ca si reusesc :)).

    @ Cristina, eu am citit doar primul volum la aceasta serie. Mi-a placut, insa m-a atras mai mult serialul.

    @ Miru, multumesc pentru cuvintele tale. Apreciez mai mult decat crezi. Si da, de fiecare data incerc sa fac o introducere altfel. Asa simt ca realizez exact ce m-a invatat acea carte cu adevarat, sau ce m-a impresionat defapt, cu ce idee am ramas cel mai bine intiparita in memorie in urma citirii ei.

    @ Andreea Ilie, si mie mi-a placut fragmentul. Mi s-a parut cel mai potrivit sa vi-l ofer. L-am considerat ca ultimul ornament care lipsea cu desavarsire.


    In legatura cu modalitatea de a alege cartile de citit... si eu dispun de multe carti in biblioteca pe care nu le-am apucat sa le citesc... insa mi-am propus sa incerc sa citesc o carte pe saptamana. Pare intr-un fel ca un vis - mai ales ca de maine incep facultatea -, insa o vreme am reusit sa fac asta si sper sa reusesc si acum ceea ce mi-am propus. Mi-am facut o lista cu toate cartile necitite si voi alege la intamplare una dintre ele de fiecare data.

    Iar la finalul acestui comentariu destul de lung, va multumesc tuturor pentru tot ce ati spus. Chiar daca nu va determin pe toti sa ii oferiti o sansa acestei carti, ma bucur ca mi-ati citit recenzia si ca v-a placut.

    RăspundețiȘtergere
  14. @Alexya am sa ma rog sa o trag la sort sa o citesc ;)) ..Primul volum , caci doar acela il am :)) ...E buna ideea ta, pai mult succes cu facultatea , eu abia la anul ma pot mandri ca am ajuns acolo;)) daca ...

    RăspundețiȘtergere
  15. @Krisszu Poti citi primul volum,care este foarte frumos.O poveste interesanta despre vampiri si dragoste.

    RăspundețiȘtergere
  16. asa voi face, dar doar cand voi trage la sort acel biletel

    RăspundețiȘtergere
  17. Este o carte foarte frumoasa,care cu siguranta merita citita.In curand,ma voi reapuca de volumul doi.

    RăspundețiȘtergere

Vă mulțumim pentru că ne vizitați blogul și pentru comentariile voastre. Contează foarte mult pentru noi să vă aflăm gândurile :). Dacă ați pus o întrebare, reveniți, cu siguranță vă vom răspunde!