miercuri, februarie 27, 2013

”Supranatural”(Paranormal #2) de Kiersten White - Recenzie!

Cartea a apărut la Editura CorinTeens și o puteți comanda de AICI.
Cât de ironic. Dacă mare parte din noi, cititorii și iubitorii genului fantasy, am da orice pentru o clipă în care ceva magic, aparte, neobișnuit, să ni se întâmple, visăm cum ar fi să avem tot felul de puteri speciale, sau cum ne-am descurca în lupta contra răului, cât de plini de adrenalină și de neînvins ne-am simți..ei bine, personajele noastre dragi din aceste cărți, care au parte de aceste lucruri, își doresc opusul. Adică o viață normală, simplă, banală, ca a noastră. Vor liniște și siguranță, momente frumoase dar simple, lipsite de extraordinar.
Evie are în sfârșit parte de viața normală pe care și-a dorit-o atât de mult..E la liceu, are iubitul drăguț și perfect pe care îl iubește, nu mai e în AISP (Agenția Internațională de Securitate pentru Paranormali) deci a scăpat de job-ul ei cu creaturi supranaturale.. Credeați însă că acum e fericită? Nici vorbă! Nu când orele de educație fizică sunt o tortură, unele colege arată ca niște troli gata să o anihileze în jocurile sportive, Lend e plecat la facultate și îl vede rar, iar restul zilelor până îl revede sunt în mare parte plictisitoare..Viața la liceu nu e deloc așa de captivantă cum se aștepta, și nu simte că se potrivește în peisaj.
Așa că atunci când Raquel, directoarea Agenției, îi cere ajutorul după ce mai multe operațiuni au mers prost și haosul îi amenință, Evie nu stă prea mult pe gânduri dacă să se întoarcă la vechile ocupații, pentru a se simți din nou aparte, extraordinară. Chiar dacă asta înseamnă să îi mintă pe cei din jurul ei, inclusiv pe Lend, iubitul ei.
În peisaj apare un nou personaj, la prima vedere spumos și haios, deși în mare parte e ciudat și sărit de pe fix..Jack. El e cel care o conduce pe Evie pe drumurile silfilor, pentru a nu mai fi nevoită să aibă contact cu aceste creaturi pe care le detestă.. asta când nu e prea ocupat să îi complice viața (ne)intenționat eroinei noastre.
Că tot vorbeam de silfi, dacă vă era dor de Reth, fostul iubit al lui Evie, fiți fără grijă, și aici veți avea parte de intervențiile lui bizare și de replicile încurcate, pline de sensuri alambicate, pe care nimeni nu le poate descâlci. El e acolo, în umbră, și o veghează pe blonda noastră simpatică, așteaptănd clipa când va fi din nou a lui. 
Avem parte de o serie de dezvăluiri despre trecutul și tatăl lui Evie, despre scopul existenței ei, dar și aflăm unele informații despre personajele secundare, ca Arianna, prietena ei vampir, și Jack. Descoperirile de care are parte Evie nu o fac mai bucuroasă, împăcată, din contră, acum se simte pustie, crede că nu aparține cu adevărat niciunui loc..niciunei lumi, fie ea reală sau supranaturală.
Însă ce e mai important, eroina noastră descoperă că ea ar fi cauza pentru care un război în lumea silfilor e iminent...

Am citit ”Paranormal”, primul volum al trilogiei, la începutul anului trecut, și l-am devorat ca pe o prăjitură! A fost așa drăguț, amuzant, relaxant, personajele dulci, adorabile, acțiunea optimistă în mare parte. Mi-a intrat imediat în inimă și am așteptat cu mare nerăbdare volumul doi, convinsă fiind că nu mă va dezamăgi. Din păcate, a făcut-o, oarecum, deoarece mi s-a părut mai sec, lipsit de conținut, nu așa spectaculos ca primul.
Mi-a plăcut și acesta, într-o oarecare măsură, și l-am citit la fel de ușor. Dar nu mi s-au părut așa captivante informațiile pe care le aflăm, iar în mare parte totul e destul de static.. Evie trece printr-o serie de frământări interioare care o fac mai serioasă, mai lipsită de viață, apar mici complicații în relația ei cu Lend, certuri, minciuni, cartea are o notă mai sobră, mai apatică, contrar primului volum care a fost antrenat și vesel. Nici noul personaj introdus de scriitoare, Jack, care se dorea cred eu a salva situația cu glumele lui și scamatoriile pe care le face nu mi-a plăcut, mi s-a părut extrem de copilăros și că se comporta stupid în 80% din cazuri..ca să nu mai vorbesc de toate problemele pe care le produce în viața lui Evie și, mai ales, în relația ei.
Arianna mi-a devenit mult mai dragă și mă bucur că am avut ocazia să îi aflăm povestea, să o cunoaștem mai bine. E frumos că li s-a oferit atenție și unor personaje secundare, chiar meritau. 
Lend e..Lend. La fel de protectiv, atent, iertător, chiar nu am nimic de spus de comportamentul lui impecabil pentru Evie. E înțelegător, amuzant, plăcut, e unul dintre personajele cele mai echilibrate pe c are le cunosc. 
Am citit cartea cu inima deschisă și mi-am dorit din suflet să mă facă să o iubesc, dar deși nu a fost așa, tot mă bucur că am citit-o.
Totuși, stilul autoarei rămâne la fel de drăguț și categoric merită să citiți și acest volum dacă v-a plăcut primul, pentru că veți găsi și aici anumite momente sau replici amuzante și nici suspansul nu lipsește. Finalul este plin de adrenalină și mi-a ținut inima pe loc o clipă, temându-mă pentru Evie și viitorul ei.
Voi aștepta cu interes deznodământul acestei povești pentru că a rămas dragă mie și îmi doresc să fie unul pe placul tuturor fanilor seriei, dar mai ales, cu happy-end pentru Evie și Lend :) !

Cartea ne învață să fim mulțimiți cu ce avem, și cu viața noastră, fie că e una plină de supranatural sau normală. De asemenea, când simți că nu ai unde să te duci, că nu aparții niciunde, e de ajuns să îți asculți inima, și vei vedea că brațele iubitului tău vor fi mereu un loc pe care să îl numești ”acasă”..

~ Mulțumesc Editurii CorinTeens pentru șansa de a citi această carte!~

Recenzia primului volum:
Image and video hosting by TinyPic

9 comentarii:

  1. Mie,sincer, mi-a placut. totusi, nu la fel ca primul volum. De ce Doamne primul volum este mai bun ca urmatorul (de obicei)?
    De Jack nu mi-a placut. Logic, ma facea sa rad, dar era asa un... aa... aiurit. Da,cred ca asta e cuvantul. Mi-am dat seama de cine e Jack cu adevarat inca dinainte sa-si dea seama Evie. Adica... era previzibil.
    Mie inca imi place cum scrii recenziile. Asa captivante...

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru gandurile frumoase, Alexxax! Si mie mi-a placut, nu am zis ca nu mi-a placut, dar nu atat cat mi-as fi dorit, si nu asa de mult ca primul. Jack nici mie nu mi-a placut, mult prea infantil pt gustul meu.. Reth a fost mai ok acest volum :D

    RăspundețiȘtergere
  3. e super coperta si esti norocoasa ca ai putut-o citi felicitari pentru recenzia frumoasa

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place recenzia!Inca n-am citit cele 2 volume.Sper ca o voi face in curand.:D

    RăspundețiȘtergere
  5. Am citit primul volum si mi-a placut actiunea conturata, astfel ca asteptam sa citesc continuarea. Am inteles totusi ca nu se ridica la acelasi nivel ca in "Paranormal" dar fiind piesa din mijlocul trilogiei, va trebui citita...

    RăspundețiȘtergere
  6. Este o continuare a seriei destul de reusita.Mi-a placut mult,incarcata de actiune si suspans m-a fermecat.Sper ca sfarsitul seriei sa fie unul grandios.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cu siguranta o carte care m-a fascinat.Plina me mister,suspans si actiune.Abia astept sa citesc sfarsitul grandios al acestei serii.

    RăspundețiȘtergere
  8. Imi place recenzia! Am citit doar primul volum, dar sper ca pana sa inceapa scoala sa pot citi si vol 2.

    RăspundețiȘtergere
  9. Citind acum recenzia ta, imi dau seama ca nu imi mai amintesc cum s-a terminat primul volum. Oricum, nu mi s-a parut chiar cine stie ce si nu am avut vreo dorinta extraordinara sa il citesc pe al doilea. Adica, a fost genul ala de carte care iti place atunci cand o citesti dar dupa aia o uiti, pentru ca nu are nimic special. Cel putin pentru mine.

    RăspundețiȘtergere

Vă mulțumim pentru că ne vizitați blogul și pentru comentariile voastre. Contează foarte mult pentru noi să vă aflăm gândurile :). Dacă ați pus o întrebare, reveniți, cu siguranță vă vom răspunde!