miercuri, ianuarie 02, 2013

"Hex sau Puterea farmecelor" (Elita întunecată #2) de Chloe Neill - Recenzie

Cartea a apărut la Editura Leda și o puteți comanda de AICI.
Întotdeauna mi-a plăcut să trăiesc într-o altă lume, într-o lume fantastică unde monștrii și zânele le găsești la fiecare colț, unde lupta dintre bine și rău este pretutindeni. Aș vrea să mă duc într-o zi pe stradă, să mă plâng prietenilor mei despre vârcolacul care a urlat toată noaptea și nu am putut să dorm, să îmi confenseze o prietenă că un vampir i-a mărturisit că miroasă frumos și s-a simțit flatată, nu îngrozită, iar alt prieten să ne distreze cu glumele pe care le-a învățat de la o zână șireată care i-a furat în schimb patalonii.
Mi-ar plăcea ca aceste conversații între prietenii mei să fie ceva normal. Voi, nu?
Întotdeauna am crezut că dacă ar fi să existe cu adevărat asemenea lucruri, vor fi într-o țară îndepărtată de mine… nu la subsol, unde copilul din noi a crezut tot timpul.
Și încă o dată, trebuie să facem plecăciune în fața copiilor pentru că ei știu mai multe decât noi, însă problema e că nu îi crede nimeni.
Totuși, au niște avocați înflăcărați. Cine sunt? Lily Parker și prietenii ei din cartea “Hex sau Puterea farmecelor”( Elita întunecată #2) de Chloe Neill.
Chiar dacă e încă o elevă nouă la școala Sfânta Sofia, Lily a aflat deja că magia există cu adevărat și ea este una dintre acele persoana care posedă o magie puternică: blestemul focului.
Cu ajutorul lui Scout, noua ei prietenă cea mai bună, ea este oficial o Adeptă din Enclava 3. Ce este o enclavă? Sunt mai multe la număr și ele reprezintă grupuri de Adepți care sunt repartizate pe anumite sectoare din oraș pentru a apăra în totalitate pe toți oamenii de cei răi, numiți Seceratorii, alți oameni cu puteri magice.
Cum a ajuns Lily parte din această luptă constanta dintre bine și rău? A fost lovită de către un Secerător, pe nume Sebastian, cu blestemul focului, iar aceasta a declanșat magia adormită din ea.
În concluzia, noua ei viață în Chicago este o îmbinare între fantastic și real: trebuie să învețe să își controleze noile puteti – trebuie să fie silitoare la școală și să se pregătească pentru noile cursuri pe care și le-a introdus în orar, are o prietenie minunată și amuzantă cu Scout – la rândul ei aparținând Enclavei 3, are un iubit incredibil de hot și sensual, care e nimeni altul decât Jason – aka vârcolac cu o punguță de mistere care atârnă pe inima lui, au ieșiri nocturne cu noii ei prieteni care aparțin din alte școli, precum Montclare,  printre care sunt Jason, iubitul ei, și Michael, băiatul hilar, simpatic, căruia îi place de Scout. Aici unde e stropul de magie? Toată gașca face parte din Enclava 3, iar acele ieșiri, cu câteva picături de romantism și umor, au ca scop înfruntarea vieții de noapte, care se observă a fi palpitantă, dar periculoasă, din cauza Secerătorilor necruțători.
Ce i-ar mai trebui lui Lily e să descopere că gașca fițoaselor sunt niște cotoroanțe bătrâne care prepar poțiuni magice pentru înfrumusețare și otrăvuri pentru cei pe care îi urăsc :)). Sau mai știți câte se mai pot întâmpla în următorul volum? Cert e că această jonglare constantă dintre fantastic și real este menită a se intesifica pe zi ce trece, apărând mai multe mistere, decât rezolvări la primele secrete aflate în primul volum.
Apariția unor  monștrii vâscoși, cât și interacționarea directă cu vampirii, îi fac pe Adepți să se întrebe când vor ajunge să cunoască adevărul care parcă este sigilat într-un întuneric aproape de nepătruns.
Iar asta nu e tot. Magia pare să pătrundă și în tenebrele sumbre ale medicinei. Mai exact este vorba despre niște experimente genetice pe care le practică mai nou Secerătorii… dar și părinții lui Lily, care se presupuneau că sunt niște filosofi, plecați în Germania pentru a lucra într-un program sabatic, timp de 2 ani.
Care e cireașa de pe tort? Lily este invitată la o întâlnire secretă cu Sebastian – Secerătorul destul de hot care a declansat puterea ei – cu motivul de a o ajuta să își stăpânească cu adevărat puterea.
Sunt o mulțime de întrebări care roiesc ca albinuțele hărnicuțe: Ce are magia de a face cu genetica? De ce Secerătorii apelează la o asemenea știință? Ce sunt noii monștrii? Vampirii de partea cui sunt? Oare părinții lui Lily au o legătură cu Secerătorii? Dacă Sebastian, care se presupune a fi dușmanul, se oferă să o ajute pe Lily, atunci întrebarea e următoarea: oare cunoaștem cu adevărat care e granița dintre bine și rău, având în vedere că ambele tabere sunt compuse din oameni cu puteri paranormale, dar cu crezuri diferite?
Vă las pe voi să descoperiți.
Cum mă simt după ce am terminat cartea? Dezamăgită, însă nu în sensul în care credeți voi. Cartea nu m-a dezamăgit deloc, ci am fost dezamăgita de mine pentru frica cu care am parcurs cartea. Citisem multe păreri proaste despre acest volum, încât mi-a fost teamă că nu voi reuși să mă scufund cu adevărat în povestea cărții. Așteptam în fiecare clipă ca o undiță să mă extraga din marea magică, pentru a mă duce la realitate, dar cu cât intram mai mult în ea, cu atât simțeam mai mult frumusețea pe care ne-o oferă cartea. Într-un final, am ieșit eu singură din lumea fantastică a lui Chloe Neill, după ce am terminat-o.
Ce m-a atras la cartea asta? De la primul volum, am început să îndrăgesc seria, nu neapărat pentru acțiunea ei, nici pentru că mă atașasem foarte tare de personajul principal, Lily. Ce m-a făcut să iubesc această serie a fost prietenia dintre Lily și Scout.
Sunt genul care mă fascinează mult relațiile dintre oameni pentru că fiecare relație este unică. De ce? Fiindcă oamenii sunt complexi și diferiți, acele mici diferențe conturând caracterul nostru. Am rămas impresionată de relația de prietenie dintre Lily și Scout din primul volum deoarece doar după câteva minute de la cunoașterea lor, au spus oficial că sunt cele mai bune prietene. Felul în care se completează, amuzându-se, distrându-se, fiind una lângă alta oricând, în orice situație. Iar replicile lor hazlii, dialogurile lor din care nu le-aș opri niciodată, este umorul cărții care dă viață și lumină în lupta interminabilă dintre bine și rău din subsol. Întotdeauna am respectat persoanele care fac haz de necaz, atunci când viața pare mai insuportabilă ca niciodată, iar Lily și Scout o fac ca niște profesioniste, astfel influențând celelalte personaje, cât și cititorii acestei serii, să se bine dispună :D. Iar acest volum are o mulțime de dialoguri delicios de amuzante care te determină să râzi și să te atașezi necondiționat de ele. E ca și cum două suflete s-au regăsit, formând un mic drăcușor pus pe șotii, dar care se transformă instant într-un îngeraș protector atunci când e nevoie; atât de frumoasă e relația lor.
Un alt motiv pentru care acest volum m-a surprins este faptul că autoarea a introdus genetica în carte. Nu mă înțelegeți greșit, nu sunt o fană a medicinei, deși este o știință frumoasă, însă sunt încântată de modul în care Chloe Neill a legat două lucruri care par a fi la poli opuși: magia și genetica. Este ceva nou mie și sunt chiar uimită de cât de mult îmi place această idee. Sunt foarte curioasă cum va degenera această combinare abstractă :)).
În timp ce citeam cartea, eram puțin tristă de cât de repede a decurs relația lui Lily cu Jason. Mi-ar fi plăcut mult mai mult să existe puțin mister, fascinație, atracție și doar după o vreme să ajungă să fie împreună. Părerea mea e că au ajuns prea repede să fie împreună, iar din cauza asta nu m-am atașat așa repede de relația lor. Știu, în loc să mă bucur că măcar la acest capitol, Lily se descurcă extrem de bine, eu fac mofturi, dar nu mă pot abține. Însă nici în această situație, scriitoarea nu m-a dezămagit. Se pare că lasă la final ce e mai bun. Mai multe, va trebui să descoperiți singuri.
Aș dori să mai spun un singur lucru care m-a impresionând, lăsând restul surpriză. Am fost intrigată de momentul în care Sebastian i-a cerut lui Lily să se întâlnească. Pe lângă modul lui malefic, dar foarte atrăgător, mod ce o face pe Lily să se simtă ciudat, m-a impresionat cum autoarea a reușit să mă facă să mă gândesc la delimitarea dintre bine și rău, aducând o ceață densă asupra acestui aspect.
De ce niciodată nu pus la îndoială unele lucruri din viață care se presupune a fi adevărate? De ce nu am fost curioasă să aflu motivele reale pentru care unele sunt definite a fi rele? De unde știm cu adevărat că alegerile noastre sunt de partea binelui și nu de partea răului? Poate cei de partea răului consideră că ceea ce fac este alegerea bună, mai știți?
Este incredibil cum a pus aceste noțiuni de viață sub semnul întrebării, astfel atrăgându-mă în totalitate în lumea creată de ea. 

Un volum minunat, presărat cu multe mistere, mistere atât vechi, cât și noi, dar la fel de intrigante, mistere ce le dau bătăi de cap personajelor - Adepților -, dar care le face viața palpitantă, spectaculoasă și plină de magie. Acțiunea cărții îl face pe cititor să danseze în jurul lui Lily și Scout, un dans al nerăbdării și curiozității. Însă ele ne răsplătesc cu vâr și îndesat, pentru că parcurgem alături de ele prin lumea lor fantastică, cu multe replici hazlii care destind atmosfera sumbră din subsol. Prietenie, dragoste, bine, rău, toate într-o singură carte: “Hex sau Puterea farmecelor”( Elita întunecată #2) de Chloe Neill
Recomandarea mea e să îi dați o șansă și să vă creați propriile impresii. Ați fi surprinși de cât de ușor o veți îndrăgi.

~ Mulțumesc din suflet editurii Leda pentru șansa acordată de a citi acest volum ~

20 de comentarii:

  1. este o recenzie superba imi place foarte mult si modul in care sunt realizate recenzile pe blogul asta ..le ador

    RăspundețiȘtergere
  2. ah da si uite de ce refuz sa mai citesc recenzii, motivul? Fiecare dintre noi percepe intr-un mod diferit cartea pe care o citeste , aceasi carte poate avea pareri bune sau rele , sincer acum daca am avea toti aceasi parere nu ar fi monotonie ? Serios acum, eu am vazut recenzii negative cu duiumul, dar sincer? Le-am ignorat , ma bucur sa vad pe cineva cu o parere pozitiva despre carte , da e dragut ;))

    RăspundețiȘtergere
  3. krisszu95shinnygirl, ma bucur ca iti place cum realizam recenziile. Uneori pare multa munca, dar ne placem sa fim cat mai originale :D si speram ca acest lucru se observa.
    Cat despre recenziile negative, te inteleg perfect.
    Nu spun ca toate cartile sunt la fel de bune, insa fiecare carte are parti bune si parti rele, si cred ca cel mai bine e sa evidentiem partile bune.
    Poate altora le-ar placea cartea la care tocmai dadusem o bulina neagra si e pacat sa nu dea o sansa acelei carti doar din cauza ca nu mi-a placut mie.
    Fiecare are gusturile lui, iar mie mi-a placut mult acest volum :D.
    Multumesc pentru ca ai citit recenzia si mi-ai lasat parerea ta in legatura cu ea :*:*.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu mare drag , chiar daca uneori e un efort imens e placut atunci cand vezi rezultatul, cel mai mult imi plac recenzile la comun sau cele speciale savurez fiecare cuvant , iar datorita voua voi da sansa acestei carti:))

    RăspundețiȘtergere
  5. si mie imi place recenzia care ai facut-o! e stufoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. @krisszu95shinnygirl, iti multumim ca ne-ai reamintit de recenziile la comun. Va vom propune cat de curand o recenzie.
    Totusi, vreau sa te intreb, la ce recenzii speciale te referi? Dorim sa stim, poate asa ne vom axa mai mult pe ele, daca voua va face placere sa le cititi.

    @Paun Catalina Cezarina, ma bucur ca iti place recenzia. De obicei cand ma entuziasmez pentru o carte, imi iasa o recenzie cam lunga. Sper ca nu a fost plictisitor pana ce ai terminat-o de citit :P. Voi incerca sa ma astampar putin mai tare pe viitor.

    RăspundețiȘtergere
  7. acelea comice cum sunt la Academia vampirilor ..m-am amuzat copios au fost geniale , de fapt toate sunt geniale ;)) dar acelea au avut acel ceva spectaculos...ceva comic si placut...:* a-ti pus voi putinamagie in Iele ;)) Ma bucur ca v-a reamintit sunt asa dragute parerile la comun..

    RăspundețiȘtergere
  8. Exact aceleasi lucruri m-au incantat si pe mine: prietenia celor doua fete si modul in care autoarea a combinat experimentele genetice cu magia :) Mie mi s-a parut volumul acesta mult mai bun decat primul, desi, asa cum ai mentionat si tu, am vazut si eu ca majoritatea cititorilor s-au declarat dezamagiti de partea a doua a seriei..

    RăspundețiȘtergere
  9. @ krisszu95shinnygirl, suntem surprinse ca mai sunt persoane care isi aduc aminte de recenziile noastre trasnite :P. Vom lua in considerare sa le continuam :).
    @ roxtao, si mie mi-a placut foarte mult acest volum pentru felul in care s-au declansat si mai multe mistere care trebuie rezolvate. Am citit si eu recenzia ta si mi-a placut foarte mult. A fost prima recenzie pozitiva citita la aceasta carte si dupa ce mi-a spus Krisz ca esti o foarte buna blogerita care face niste recenzii superbe, am zis ca trebuie sa am incredere in parerea ta :D.

    RăspundețiȘtergere
  10. frumosa si complexa recenzia :)
    primul volum mi-a placut mai mult. in al doilea ma asteptam sa aflu cat mai multe despre Sebastian.
    vol 3 il astept cu nerabdare, sunt cateva chestii care au ramas nelamurite.

    RăspundețiȘtergere
  11. @ Cristinab, cu siguranta vom afla mai multe in volumul 3 despre Sebastian. In acest volum, doar ne-a aprins curiozitatea si mai tare in legatura cu el :)). Si nu doar in legatura cu el.
    Ma bucur ca ti-a placut recenzia :*!

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu inca nu am citit aceasta serie, dar imi place felul in care scrieti recenziile. Imi place ca adaugati si poze langa si ca mai intai scrieti despre carte si apoi parerea voastra.

    RăspundețiȘtergere
  13. Pe mine m-au influentat multe recenzii si astfel am pierdut intereseul fata de niste carti care erau intr-adevar bune. Pana la urma, intuitia mea mi-a spus sa le citesc. Asa a fost primul volum Blestemul Focului. Nici prin gand nu-mi trea sa o citesc dupa ce, cineva mi-a zis ca e groaznica si plictisitoare. Am citit-o si mi-a placut mult. Inca nu am volumul doi, dar sper sa il citesc repede.
    Prietenia dintre Scout si Lily mi se pare inocenta si palpitanta, nu gasesti asemenea persoane care sa vrea sa te ajute dupa, doar cateva zile de cand v-ati cunoscut. Imi place sa cre ca atat Scout cat si Lily au avut o atractie interioara una fata de cealalta si de aceea sunt asa bune prietene. Eu cred ca in fiecare rau e un bine si vicea versa. Pana si noi cand facem o greseala si nu o constientizam, continuam sa spunem ca avem dreptate, ca ceea ce am facut este bine, asadar nu poti sa blamezi partea care nu e de acord cu tine.
    Relatia cu Jason a fost...hm, sincera pana unde am citit eu. mie imi place mai mult tipul baietilor misteriosi, care te ajuta, totusi cand ai nevoie, iar Jason ba zicea una, ba zicea alta in primul volum: cand ii lua apararea, cand nu. Asadar nu e un personaj pe care pot sa spun ca il ador. In schimb imi place mult de Garcia si sper sa fie cu Scout, in cele din urma.
    Sebastian actioneaza dupa convingerile lui, dupa ceea ce a fost invatat, de asta spuneam ca nu il pot invinovati, nu il pot blama pentru ceea ce face. Inca ma intriga parintii ei care nu sunt filosofi, e ceva ciudat la ei. Oare incearca sa ascunda ceva?
    Recenzia ta e foarte interesanta si ma face foarte curioasa.

    RăspundețiȘtergere
  14. cristina eu de obicei nu prea ma las influnetata de recenzi pentru ca fiecare are stilul si gustul lui in materie de carti si poate mie o sa imi placa sti cum e aia gunoiul unuia, comoara altuia

    RăspundețiȘtergere
  15. app mie nu imi place deloc coperta cartii fara suparare

    RăspundețiȘtergere
  16. Sincera sa fiu nu am citit seria.De multe ori am vrut sa ma apuc de ea si chiar mi-a fost recomandata.Dar nu stiu simteam ca e ceva ce nu ma face sa imi placa.Dar avand in vedere ca a aparut si volumul al doilea si am auzit numai pareri pozitive despre ea poate ma razgandesc.Super recenzia :D♥

    RăspundețiȘtergere
  17. Foarte frumos scrii..De obicei nu imi plac cartile de genul asta, insa m-ai convins sa o caut si sa o citesc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  18. O recenzie foarte buna. Felicitari! Si eu am citit o multime de pareri proaste despre carte, incat mi-a fost frica sa ma apuc de ea. Acum ca ti-am citit parerea, cred ca o sa o citesc si eu in curand

    RăspundețiȘtergere
  19. Am citit primul volum si am fost incantat de lumea fantastica descrisa de autoare. Din recenzia celui de-al doilea volum, inteleg ca Lily va avea parte de noi aventuri minunate alaturi prietenii sai Scout si Jason.
    Mi-a placut recenzia ta, ca de altfel si cum descrii actiunile celorlalte carti citite de tine.

    RăspundețiȘtergere
  20. Recenzie este foarte reusita, astfel incat ai reusit sa redai tot ce este esential in carte.
    Am citit-o de curand si ma declar fana a tinerilor din Enclava 3.
    Personajele sunt interesante si bine conturate, iar Scout si Lily reprezinta prietenia adevarata. Desi nu se cunosteau de mult, Lily a fost indeajuns de curioasa sa o urmareasca pe Scout in acea seara, pricopsindu-se cu blestemul focului de la Sebastian.
    Daca in prima parte l-am considerat smintit si diabolic ( si ciudat, avand in vedere ca a ajutat-o dupa ce Scout a fost rapita), in partea a doua am inceput sa il plac din ce in ce mai mult. Misterul pe care il emana m-a facut sa-l combin cu Lily instantaneu. Nu zic ca Jason nu e interesant si toate cele, dar parca nu e tipul ala ideal pe care l-ai vedea cu eroina cartii. Nu stiu...asta este parerea mea.
    Si mai e si Garcia. Oh, doamne, el si Scout sunt hilari. Felul in care se contrazic e al naibii de amuzant si ar face un cuplu asa de draguut <3
    Cartea a fost draguta si actiunea la fel si sper ca volumul trei va aparea cat de curand si la noi.

    RăspundețiȘtergere

Vă mulțumim pentru că ne vizitați blogul și pentru comentariile voastre. Contează foarte mult pentru noi să vă aflăm gândurile :). Dacă ați pus o întrebare, reveniți, cu siguranță vă vom răspunde!