miercuri, septembrie 26, 2012

The magic of words (62)

Am scos recent nişte citate din „Dragostea durează trei ani” de Frederic Beigbeder, şi m-am gândit să le împart şi cu voi. Despre carte..ce vă pot spune? Nu m-a dat pe spate, dar a avut şi părţile ei bune. Mi-a plăcut totuşi stilul pragmatic al autorului.

„Cum am putut lăsa aparenţele să-mi dicteze viaţa în asemenea hal? Se spune deseori că «trebuie salvate aparenţele». Eu, unul, zic că trebuie asasinate, fiindcă ăsta e singurul mijloc prin care te poţi salva.”

„Sunt prea blazat pentru a mă îndrăgosti cu adevărat şi totuşi prea sensibil pentru a rămâne indiferent.”

„ Aşa e viaţa: cum eşti niţeluş fericit, cum are ea grijă să te cheme la ordine.”

„Într-o lume perfectă, fetele de douăzeci de ani n-ar fi niciodată atrase de o invenţie atât de artificială. Ele ar visa sinceritate, pasiune, absolut, nu un tip în smoching închiriat. L-ar aştepta pe Bărbatul care ar şti să le uimească în fiecare zi lăsată de Dumnezeu, nu pe Bărbatul care le va oferi etajere Ikea. Ar lăsa Natura - adicătelea dorinţa - să-şi îndeplinească menirea. Din păcate, mămiţica lor frustrată le doreşte o nefericire identică, iar ele au văzut prea multe telenovele. Aşa că îl aşteaptă pe Făt-Frumos, acest concept publicitar debil, care fabrică tipe dezamăgite, viitoare fete bătrâne, acrituri în căutarea absolutului, în timp ce un singur bărbat imperfect le-ar putea face fericite."

„Pentru că, atunci când faci pe cineva să sufere, cel mai distrus eşti tu însuţi.”

„Dragostea este o catastrofă magnifică: să ştii că te îndrepţi cu toată viteza spre un zid şi totuşi să accelerezi; să alergi către pierzanie, cu zâmbetul pe buze; să aştepţi, plin de curiozitate, clipa când se va alege praful de toate. Dragostea este singura decepţie programată, singura nenorocire previzibilă, pe care o vrei mereu şi mereu.”

„Fan-Chiang a întrebat: - Ce e dragostea?
Maestrul a spus: - Să pui preţ mai mult pe efort decât pe recompensă, asta este dragostea.”

„Dragostea cea mai puternică este cea neîmpărtăşită. Aş fi preferat să nu ştiu, dar asta e realitatea: nimic nu e mai rău decât să iubeşti pe cineva care nu te iubeşte - şi, în acelaşi timp, cel mai frumos lucru care mi s-a întâmplat vreodată. Să iubeşti pe cineva care te iubeşte este narcisism. Să iubeşti pe cineva care nu te iubeşte, asta da, e dragoste.”

„Nu-ţi scriu pentru a-ţi cere să vii, îţi scriu pentru a-ţi spune că voi fi întotdeauna aici. (...) 
Niciun gest din partea ta, şi voi fi mereu aici, pe undeva, pe aceeaşi planetă cu tine, aşteptându-te. ”

3 comentarii:

  1. Imi plac citatele ;;)
    „Sunt prea blazat pentru a mă îndrăgosti cu adevărat şi totuşi prea sensibil pentru a rămâne indiferent.”
    -prima parte s-ar cam referi la mine hmm:))
    "Să iubeşti pe cineva care te iubeşte este narcisism. Să iubeşti pe cineva care nu te iubeşte, asta da, e dragoste.”
    Si asta l-am mai citit undeva si zic ca are dreptate..Cu toate ca ma intristeaza putin..

    RăspundețiȘtergere
  2. Citatele de care zice Law imi plac si mie... oricum toate sunt foarte frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cat de adevarat este ca atunci cand faci pe cineva sa sufere tu esti cel mai distrus!

    RăspundețiȘtergere

Vă mulțumim pentru că ne vizitați blogul și pentru comentariile voastre. Contează foarte mult pentru noi să vă aflăm gândurile :). Dacă ați pus o întrebare, reveniți, cu siguranță vă vom răspunde!